21 February 2009

Kelas malam SMT

Last week aku buat kelas SMT belah mlm …first time buat malam minggu actually. Sebenarnyer utk SMT ni aku flexible. Kekadang petang kekadang malam…pagi pun aku ader buat. Terpulang ke kefreean aku dan budak2 tu. Cumer bagusnyer semester ni bebudak SMT dah x leh balik setiap 2 minggu dah. So boleh la aku tambah frequency kelas aku jadi sekali @ 2 x seminggu setiap minggu. Kalau x setiap 2 minggu mesti kelas aku kena batal coz bdk balik kg. So bdk2 boleh train 2 minggu sekali jer.




Bukan aper…kalau training 2 minggu sekali mana nk dpt momentum nyer…. persistence nyer kemana. Tu yg bdk2 masuk kejap dah give up. Bagi aku 2 minggu sekali tu kira yg paling minimum la utk pelajar form 4 & 5. Zaman aku tgh giler dulu aku training 9 hx seminggu hu..hu..ye la 2 x di UTM, 2 x di Menara bank Pembangunan, 2 x di IPK, sekali di Medan Mara (seni lain he..he.) dan 2 x di Ampang (pun seni lain ..). Ader satu hari tu aku training petang dan mlm sambung kt tpt lain. Tu aku la …tp x pandai2 jugok hu..hu..



So masuk ni aku dah 2 kali buat belah malam. Dan yg bagus nyer kelab TKD kt sekolah teknik ni aku dpt sokongan penuh warden kt sini coz aku ngajar anak2 diaorang sekali setiap Ahad. So TKD la satu2 nyer kelab yg boleh buat training semasa student lain terpaksa attend prep (prep=time utk study..istilah hostel) malam…hu…hu.. Susah woi nk skip prep mlm ni. Klau zaman aku dulu sesaper yg tido ms prep pun kena hukum pegi study kt kelas Perdagangan (kelas yg semua pompuan) aper lg nk training TKD . So ms tgh ngajar tu aku perasan la byk mata2 yg jealous tgh ushar training tu…he..he..sajer je aku buat2 training tu cam bagus giler …biar ramai yg terasa nk join kelab ni.



Sebelum tu ader sekali kelas malam aku terlewat coz ader road block bodoh yg polis buat ms nk masuk Ijok. Sampai 5-6 km jem mlm tu. So nk ngelakkan kn kot2 ader lg jem tu aku tolak awal dan 15min before 9 aku dah sampai ke ruai SMT ("ruai" = kawasan lapang depan surau yg pelajar gunakan utk aktiviti ko-ku dan utk prep mlm) . Sampai jer aku tgk x der srg pun kt ruai. Aku pusing keta ke dewan besar. Gelap gulita plak kt sana. Ishhh ..ke aku dah tersilap hari? Aku msg ke cikgu Noraida tanya kn kelas kt mn. X sampai 5 minit guru penyelaras yg baru (Cikgu Nazri) sampai . Dia terus ke surau dan sekejap lps tu dtg bgth bebudak tgh kena tarbiyah dgn Ustaz Ahmad (ketua warden). ..tp dia kater dia dh mintak dgn ustaz Ahmad utk release kan ahli2 TKD tu coz aku tgh nunggu nk ngajar. Peghh..terasa bertuah tol sesaper yg join kelab ni ..sampai dpt skip sessi ceramah dgn ketua warden.



So gitu la ….SMT akan terima form 4 pd 23 hb ni. Aku dah janji dgn cikgu utk sponsor banner utk tarik ahli baru. Insyaallah tahun ni aku akn promote betul2 kelas ni. Biar cam 4 tahun lepas….sekali kelas 75 org! Tp aku ?…sorang la…..huaaaaa…..

2 comments:

Ayasu Kuro-Obi said...

X tgk bola ke mlm ni? duk nulih blog masa ni...

Sharifudin said...

eh...tgk aper...Trg lwn Harimau Muda ke?..hu..hu..