13 September 2007

Asiawork Training-Extended

5.40pm - aku rush ke Crystal Crown Plaza ..HQ Asiawork Centre. Aku sampai sana dlm kul 6.00pm ..ngam2 20 min dari opis aku. Aku call org rumah aku utk confirmkan payment coz aku mmg dtg sehelai sepinggang ni. Aku risau kalau2 fees tu x dibayar lagi ...aku x bleh join training tu...kalau aku x boleh join training tu ....aku kena balik ...kalau aku kena balik ..aku jadi marah.... kalau aku jadi marah ....aku akan makan banyak ...kalau aku makan byk ..aku akan gemok...kalau aku gemok ..padan muka aku...

Wife aku kt opis lagi tp bila aku call dia kater payment semua dah settle. So aku terus la pegi register kat kaunter. Sampainyer aku kat kaunter AWC tu aku berbelah bagi lai....btul ke aku nak join training ni? Tambah lagi bila tengok org yg dok lalu lalang kat depan kaunter tu lagi la x menarik minat aku. Aku tengok mcm2 peel org ader kat situ, yg berkotnyer dgn muka buat2 elegannyer, yg set2 Chinese dgn nametag besau nyer dan yg muka takut2 pun ader.
So bila aku check nama aku mmg confirm ...fees aku belum dibayar lagi. Duit tu aderlg kt Feizan . Terpaksala aku tunggu lagi kat situ sementara org rumah aku sampai. Perut dah la berkeroncong ni..dr tadi x makan. Training karang dari jam 6.00 sampaila ke tghmalam. So aku suruh org rumah aku belikan nasi siap2.
Org rumah aku sampai dlm 6.35pm....lepas buat2 kelam kabut check aku punyer payment (Feizan on da way lagi...) aku ajak pegi makan dulu.
Lepas makan jam dah kul 6.55pm ..baru la Feizan sampai ....settle semua jam dah 7.10pm. Dah lewat dah untuk aku masuk.
So tepat 7.10pm officially aku join Asiawork Basic Training MB112. Aku teringat pesan org rumah aku ...Be participate... so setiap kali ader soalan aku org pertama yg angkat tangan tapi haram jadah siGordon tu buat x tahu ...sampai aku dah bengang aku tanya la incharge yg dok berdiri kat situ..."is it my hand too short? coz it seems like nobody notice my rising hand" ..hu..hu.. sedih aku.
Training tamat dengan boringnyer 11.40pm. Contents dia x leh la nk citer ...korang bayar sendiri la baru buleh rasa..hu...hu...

No comments: