24 September 2007

Wat a day

Aku lewat ari ni ...dok layan Syira siap ....aleh2 aku sampai rumah mak aku kul 7.20am. Dlm hati ni dok berbelah bagi lagi....nak naik moto ker naik keta. Kalau memikirkan hujan ni baik aku naik keta jer. Tp memikirkan jammed kat depan Monterez dan PSA nanti baik aku naik moto. So aku pun park dan kunci keta dan terus sarung baju hujan 2-3 lapis. Elok jer moto panas aku pun sorong la kuar. Tetiba rasa berat semacam jer moto ni...check punyer check rupa2nyer tayar belakang dia dah pancit.
Jam dah kul 7.35 dah ...isshhh dah lewat giler dah ni. Aku terus masuk keta balik. Dlam hati aku dah risau dah ..."mati la ...ni mesti lewat sampai opis ni..". Memang benda yg aku risau tu jadi jugak .... masuk jer Monterez keta dah bumper to bumper. Lepas ker Monterez aku sangkut plak depan Flextronix ...pas tu sangkut plak depan Poli S.Alam. Lepas tu sangkut plak di traffic light Bt.3. Kul 8.03am baru la sampai opis.


"Bak kad nko..." kater guard kat aku

"Ni apasala mintak2 kad plak ni ..mcm budak sekolah jer..." aku protes

"ko bagi jer la...MD tgh tgk tu ..dia suruh aku amik nama staff yg dtg lmbt.."

aku jeling kat atas sayup2 nampak MD tgh ushar aku kat bawah. Nasib baik ramai jugak yg kantoi ari ni. Tapi yg paling bahaya aku la coz aku tgh dlm probation ni ..hu..hu..
X pernah2 aku lewat tetiba hari ni lak lewat ...x pernah MD buat spot check ari ni lak dia buat ...mmg kalau dah nak kena tu kena jugak.
Masa briefing pagi tadi MD spt sound kita org .... "Tadi dr 8.05am ...ader 19 org late comer ...." . Bila aku dgr 8.05am lega sikit ....sebab aku sampai 8.03am ..hu..hu..

No comments: