27 September 2007

Berbuka lagi ...

Masuk jer bulan poser mesti berebut2 hotel2 dan restoren buat buffet Ramadhan. Dari sebesar2 Istana Kuda Emas (Palace of Golden Horses la..) hingga la ke Wira Hotel Jln Tamboosamy .. semua berebut2 nak buat buffet berbuka ni. Tapi harganyer tak hingat!. Ader ke buffet sampai RM70 hinggit (Hotel Istana) dan RM80 (Shangri-la).
Semalam aku berpeluang try Grand Bluewave S.Alam. Tu pun RM62 per pack! Company aku buat briefing session kat sana + dgn berbuka sekali. Aku tengok menu dia x der la gaban sangat. Ader la si Oyster dan kambing dara panggang dok tergolek. Yang lain nyer lauk pauk dan kuih yg biasa kiter jumpa di bazar ramadhan ...yg pelik nyer Cikedis pun ader jugak ...(bila pulak Cikedis ni jadi menu berbuka..).
So utk mengabiskan RM62 hinggit tu aku pun rembak la Oyster dan ntah aper ke nama tiram tu banyak2 ....padahal aku x pernah dan x leh makan pun benda alah tu ... menu lain aku tengok Salmon grill/raw ...ni kalau org rumah aku ader mahu naik 7.5 kilo dia ni . Kambing yg memang aku x makan pun aku belasah jer semalam.

Nak perabihkan RM62 hinggit tu berapa sgt la kita buleh masuk. Aku masuk round ke-4 dah slow dah..last2 amik asam jeruk jer la. Aku ingat paling byk pun baru abis RM20 hinggit. Aku pelik mcmn la diaorg buleh letak rega sampai gitu. Ni ader sample yg seratus lebih ..


Tu baru start ....esok aku ader lagi invitation plak kat Holiday Inn Glenmarie , lusa kat Tropicana Golf Club, Isnin kat Tasik Indah dan lepas tu x tahu lak aku kat maner. Actually nak harapkan aku kuar duit sendiri sori la. Ni semua vendor dan 'kengkawan' yg belanja....biasanyer tetiap kali bulan poser memang vendor2 ni beratur nak belanja kitaorang makan.

No comments: