19 September 2007

Emotional Discomfort

Mlm tadi aku perasan org rumah aku mcm dok suspek aku something ...dia dok asyik korek pasal basic course aku ari tu. soalan2 mcm " ada hantar sesaper x lepas ari tu?" .."ada contact saper lagi x ? ..dan mcm2 lagi la. Aku mulanya x perasan sgt tp lamer2 aku nampak...aku nampak dia mcm x berapa setuju aku amik Advance course. Sampaikan mlm tadi masa aku tunggu dia dr Fitness First ...aku tunggula kat luar keta (tujuan aku sebab aku OFF engine ..sbb kat dlm tu panas ...before ni mana aku pernah OFF engine tp lepas kena overheat ari tu keta aku x leh idle ..cepat overheat). Selain dr tu aku intai2 la jgk kot2 terserempak dgn geng2 MB112 aku. So bila dia tanya apsal tunggu kat luar aku terus la jawab .."sajer kot2 terserempak dgn geng2 Basic ari tu.."...x tahu lak aku jawapan tu akan jadi issue. Dia mcm x berkenan btol dgn objektif aku masuk Basic...dia kater aku cumer nk berkawan. Terus terang aku cakap ....aku x der niat langsung nak take for granted atas aper yg dah ader ni ...aku cumer kenal betul dgn 5-6 org dlm small group aku dan 2-3 org yg aku nampak lepas ni aku buleh jadikan bussiness partner. Tak de langsung dlm kepala ni nak cari awek la ..nk rapat2 la. Ishhh ...kalau sepuluh lima belas tahun dulu boleh la.


Aku bukan aper ....kalau x kerana org rumah aku ...aku x kenal Asiawork ni. Frankly speaking masa dia mula2 amik Basic ni dulu memang aku x berapa setuju. Pertama- sebab kos dia tinggi dan kitaorg pun bukannyer ader extra tetiap bulan...Kedua- aku x nmpak dgn pegi attend course 5 hari ekonomi org rumah aku boleh bertambah. Ketiga ... anak2 aku terbiar ..dan aku kena rush balik ngambik diaorg. Keempat- kitaorg dah biasa pegi course2 yg semacam ni masa aktif dlm MLM dulu dan proven semangat tu remain dlm seminggu dua jer. Keempat ..tgh sedap2 lepak kat Bistro tetiba aku kena amik dia kt PJ.
Tapi jenis aku jenis yg kalau dia dah minat tu carry on la ...jgn terabai rumahtangga dah...(dan hampir2 pun).
Masa dia amik Advance lagi la aku x brp berkenan bila 2 hari pertama tu balik nangis2 ...tension2 ...haaa..tu la nak masuk sgt course2 gini. So bila orang rumah aku ajak aku join aku cakap nanti la dulu ...padahal dlm kepala aku memang aku x nak dan dgn keje aku yg mcm tu mmg aku x kan buleh pegi punyer.
Tapi dalam aku suka x suka org rumah aku masuk aku galakan la jugak cuma aku nasihatkan dia ...kalau nak buat... buat betol2 jgn main2.
Ader sehari tu bila aku masuk rumah aku ternampak satu kertas besar kat living room aku ... kertas yg tertulis " I'M CONFIDENT,HONEST AND LOVING WOMAN" . Waaa ni apa benda plak ni. Ader lagi 2-3 poster siap dgn gambar tampal2 mcm budak sekolah buat tapi yg tu aku buat x nampak jer cumer yg satu ni "terkesan" sikit.
Aku try recall balik seminggu dua ni ader perubahan ke kat orang rumah aku. Ehmmmm...x la significant sgt tp aku nampak ader la dari segi loving tu . Welll ...kalau betul la ni sebab course yg dia attend tu aku agree la ader la impact dia.
So bila dia cakap nak sambung ke LP aku pun x der halangan la cuma jgn push aku utk join Basic ... dan bila ader peluang utk meeting ker aper ker org rumah aku seboleh2nyer nak aku jumpa team dia which is aku memang x berkenan langsung. Tu yang masa diarong ajak tengok Ratatoolleu to aku pakai belah gitu jer tinggalkan anak2 aku dgn wife aku. Ntah la ..masa tu aku geram sgt ..terasa terabai dan terpaksa spend Rm16 utk 2 scoop BASKIN ROBBINS!.
Pas tu selang 2-3 hari dia cakap dia dah register aku utk Basic coz utk LP dia kena enroll org. Apa-apa la aku cakap ...tp aku x gerenti bila aku boleh join.
Nak dijadikan citer 2-3 minggu lepas aku dah kena balik ke HQ so burden keje dah x mcm dulu lagi ...dah free sikit. Dan pada 10/9 dgn kepala dah berserabut pikir pasal keje aku skrg ...aku dgn tetiba bgth org aku yg aku nak join Basic. Basic MB112 start 12/9. So 12/9 - 16/9 aku go through Basic course aku . Masa 5 hari Basic tu kalau ader peluang sharing jer memang citer kadboard besar kat ruang tamu aku tu aku akan jadikan "Turning Point" aku dan well....bangga tu ader la coz org rumah aku dah LP...and then ...dah aku dah abis Basic MB112 aku.
Aku ni jenis Highly motivated punyer org ...so bila kena dgn course mcm gini aku lagi la bersemangat so perangai aku ..kalau aku nak buat aku akan buat betul2 dan sampai abis. So bila Advances LIving Interview ari tu aku terus cakap ke senior tu .. "You dont say a word .. Definitely I'll Join Advance course but dont know when due to budgetory concern!"
Aku ingat kan bila aku bgth org rumah aku yg aku agreed utk amik Advance course dia mesti happy giler punyer (coz dulu dia ader cakap kalau dia ader duit dia nak suruh aku amik sampai LP..) tapi terbalik kot plak ...dan yang aku x paham skrg ni bila org rumah aku pulak beriya2 x bagi aku sambung ke Advance. Aku ni bukan la muka welfare sgt ..org pompuan tgk jer terus berkenan...
So malam tadi lepas pikir panjang lebar ... ehmmm daripada aku amik Advance dan org rumah aku dok tunggu kat rumah dgn "EMOTIONAL DISCOMFORT" dan aku dgn org rumah aku makin jauh ..baik aku stop kat sini jer. Lagipun GOAL aku dah berubah ..kalau masa nak amik Basic ari tu Goal aku ke arah keje-keje dan nak tambah duit jer tapi masa abis course tu tetiba aku nampak "To spend more time with family & To have better relationship with family" dah jadi Main Goal aku skrg ni. So mlm tu masa aku filled up form depan Puteri utk Advance course laju jer aku tulis Goal2 baru aku tu dan last sekali baru la Taekwon-do aku. (masa nak fill up masa basic dulu jenuh aku dok fikir apa goal aku nak tulis ...betul la ...kalau benda tu datang dari hati ..memang spontan jer utk kiter sebut..)
So ...biarla motivation tu tahap Basic jer kat aku janji relationship aku dgn org rumah aku ke tahap Advance dan maybe LP!.

No comments: