26 September 2007

Bernard Radin

Last week aku received news dr MCM as usual . Jarang aku layan news dlm buletin ni tp bila aku nampak nama Bernard Radin aku terpanggil (ceikk.. ayat skima..) utk klik ke link tsb. Bukan aper ...Bernard ni aku dah kenal lamer (dia jer x kenal aku ..hu..hu..) ..since 90'an ....masa aku tgh aktif2 dulu . Dia kategori kekadang samer..kekadang berat sikit dr aku so kitaorg x pernah jumpa la dlm bout.


Zaman tu dia ni kira idola la ....kira macam Mawi dlm TKD zaman tu..dgn muka komersil dan cara fight dia memang tgh top la. Aku start kenal dia masa Tournament TTA kat dewan Jln 222 P.J. Masa tu TTA tournament baru tournament ke-2 @ ke-4 gitu la (skrg dah tournament ke 20..) . Aku masa tu mcm biasa ..wakil UTM dan dia wakil Perak. Geng2 aku masa tu ialah Noordin, Zamani, Dolly dan kalau fighter plak masa tu si Meng Yang (ader citer dia jap lagi..) dan yg aku ingat lawan aku si Sze Yuen (budak TTA) dan member lamer aku V.S.Bathi (skrg ni ITF dan dah aktif kickboxing jugak).
Masa dia tgh aktif dulu pun dia dah wakil Wu-hsu dan kickboxing dan x tahu la plak aku dia aktif lagi dalam kickboxing skrg ni. Dah lamer btol aku x jumpa dia ....last sekali masa kejohanan kebangsaan di PUO tahun 1996 (klau x silap aku la..) dah lebih 10 tahun. Masa tu semi final dia jumpa Guna (budak PD yg kalah dgn aku masa final kejohanan di Keramat 4 bulan sebelum tu..), dan dia entah macamana kalah dgn Guna ni . Aku ader tengok masa dia lawan dan bagi aku dia kalah sebab over confident dan under estimate budak India tu. Aku x main masa tu ...tgh rest ...aku baru start keje kat Sony masa tu.

http://martialarts.com.my/community/modules/news/article.php?storyid=490


Geng2 yg dia lawan dlm klip tu ader srg tu nama dia Meng Yang ...yg ni fighter masa zaman aku jugak..patutpun lamer btol x nampak. Rupa2nya ramai btul yg dah tukar ke kickboxing ...
Bila aku tengok klip dia lawan dan berita dia dah jadi Champion Ultimate Warrior tahun ni teringin btul nak jumpa dia balik ..aku x sempat nak pegi tengok final ari tu ...tgh busy. Tgk la kalau aku ke Perak nanti aku singgah la di Gym dia ...tp aku rasa mamat ni dah x kenal aku kot.
So utk Bernard ...kalau ko ader terbaca la blog ni aku wish kan Good Luck ....dan kalau ader masa kiter boleh tukar2 citer....



2 comments:

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

Anonymous said...

abg,saya adik bernard..skang bernard dah jadi jurulatih muaythai..