21 March 2009

My wife's fobia

Jumaat-20/3

Aku cuti EL lagi so ptg tu aku call org umah bgth dia aku akan dtg amik dia kt opis. Otw aku singgah kt Menara Faber (tpt kelas PLUS dulu). Aku nk singgah ke kedai stationeries kt tgkt bawah tu coz kt situ jer ader jual ball pen favourite aku .. "LAKNOCK 100(14)". Satu Selangor aku cari dah x der dah pen x kt market. Ntah la ball pen tu memang serasi benar ngan aku...aku ingat bonus pekerja2 Mitsubishi Pencil tu 0.00001% contributed by aku la ..coz tetiap2 2 minggu aku akan beli pen tu.



Aku pun dah lamer x ke Menara Faber tu so x tahu la kedai tu ader lagi ke x coz sejak PLUS dlm proses pindahkan operasi diaorang ke kompleks baru di Subang aku dah buat kelas kt situ lagi dah.


Aku sampai2 tgk kedai tu aku tgk kedai tu still intact..ader lagi dan pen feberet aku pun ader lagi kt situ so aku borong la stok utk 3-4 bulan. OTW kuar aku tgk satu kedai tu dah nyawa2 ikan (byk kedai yg dah nk tutup ...maybe dah x semeriah masa PLUS kt situ kot). Kt cermin kaca kepam kedai tu ader kertas kecik tertulis "Clearance Sales bermula hari ini!". Aku masuk la tgk ...ader la t-shirt dan kasut2 yg dah berabuk kt atas meja tu ..semua dlm RM20-50 jer ..kasut tu x la rosak cumer berabuk jer la .


Tp yg byk nyer bag2 pompuan la. Bila nmpk beg2 tu aku terus teringat kt org umah aku.



So lepas antar maid aku balik Kg.Pandan ptg tu aku bgth la org umah aku.


..."td ms kt Faber Tower ader kedai jual beg murah ..clea.." belum abis cakap lg org umah aku kt belakang dah melompat ..(nasib baik keta aku x der sun roof klau x mau dia tercampak kuar ikut sun roof tu ...




"KAT MANA!.." .... tanya org umah aku separuh menjerit ..errr..betul2 menjerit kot.. Elok2 Qistina tgh tido kt dalam bakul terus terjaga balik budak tu coz terkejut.


Memang org umah aku ader dua benda yg dia betul2 fobia bila dgr.. iaitu dgr aku ader affair ngan pompuan lain (which is nonsense hu..hu..aiikk pesal idung aku makin panjang ni ..) dan dgr ader jualan murah beg!.


So bila dengar pasal tu terus dia ajak aku pegi tp hari tu x spt la coz aku lalu depan Tmn Desa tu pun dah mlm. Tgk la esok lusa aku bawak la org umah aku ke sana kot.

3 comments:

Anonymous said...

pergh, dahsyat tul "alergic" org rumah kau yek. hihih..

aku lagi phobia kalau kawan aku dah dapat bonus...tapi bila nak blanja minum teh????

p/s kawan yg beli pen 0.0001% dari bonus. hahaha

Anonymous said...

Tu lah.. mmg alergic. Kalau tak beli mula la badan gatal2, hidung tersumbat, kulit naik rashes, mata kabur..

bahaya sungguh..

Anonymous said...

senang je nak hilang allergic shopping brg brg kulit tu...my wife ajar gini....beli la hidrocord cream, sure rashes kurang. jd tak la selalu nak teraba raba beg duit keluarkan fulus......