08 March 2009

Takziah utk aku...

Jumaat - 6/3/09 .

5.45pm...Aku on the way ke DRB HICOM HQ utk majlis Maulud Nabi bila cousin aku Melan call aku. Aku tgk call dr dia pun aku rs x sedap hati dah dan bila dia sebut Su Seremban (panggilan utk Maksu aku kt Seremban) aku mcm dpt agak dah apa yg dia nk bgth. Dia bgth dia receive call dr Anor (sepupu aku ..anak mak su aku tu) bgth Su dah x ader. Dia meninggal kul 5.30pm td.

Sebab dia meninggal aku x dpt lg masa tu. Terus aku kansel utk ke DRB dan nasib baik aku memang dah otw so terus jer la aku balik. Aku bgth Zahari adik aku dan org umah aku utk siap ke Seremban kejap lagi.

Actually adik2 beradik arwah mak aku cumer 3 org jer. Dan yg ni kira makcik aku yg paling rapat la dulu selain dr pak long aku yg kt KB tu. Syira plak klau nk ingatkan rupa Maksu aku ni mesti dia ckp "oo..yg rupa macam Tok Mek tu ye.." . Memang Su aku ni sebijik mcm arwah mek aku tu yang mlm tu masa tgk jenazah arwah aku x leh tgk lamer....teringat ke arwah Mek aku. Penyakit dia pun lebih kurang ..package kencing manis, buah pinggang dan darah tinggi.


Aku tinggalkan keta aku kt Bukit Mahkota dan terus naik Rondo adik aku ke Seremban. Dan yg lagi sedih nyer bila aku sampai jer ke rumah Su aku tu , Anor bgth "Mak dok ajak pegi rumah Abg.Pudin ..dia kater dia x pernah sampai lagi ke rumah Abg.Pudin..). Memang sejak aku pindah ke Bkt Subang mak su aku ni beriya2 nk dtg umah aku tp x pernah sampai2.

Moga2 arwah Mak Su aku dicucuri rahmat ....Amin...

No comments: