08 March 2009

Senarai kelas TKD di Selangor

Last 2 weeks ader lg org call aku tanya pasal kelas TKD utk anak dia. Tp aku bukan nk citer psl kelas ni tp kes ni buat kn aku terfikir utk share ngan member semua.


Ikut kater En.Jasni ni (yg call aku tu..) dia dah 2-3 bulan dok cari kelas TKD yg terdekat ngan umah dia (dia tgl kt Pinggiran USJ ni jer …belakang kilang aku). Dah puas dia surf internet utk search kelas2 ni tp x ader. Even dia pernah call GM Dato’ hu..hu..tp x angkat (Dato’ biasala mn angkat no yg dia x kenal..). So lastly dia terjumpa contact no aku kt dlm Martial Art Directory. Aku dah x ingat dah bila aku register akademi aku dlm tu.


So the point is ….x der ke MGTF nk support kelab2 & akademi2 dan sekolah2 ni utk buatkan satu directory yg senang org nak search. Contohnyer ..tekan “List of classes” maka berderet la keluar senarai kelas2 dan nm instructor serta contact no nyer sekali. List tu x susah nk buat dan gunakanla MGTF web tu sendiri utk display senarai kelas jer. TAPI jgn complicatedkan search tu sampaikan guest terpaksa register dulu pas tu nk kena bukak 10-16 pages baru la buleh jumpa listing tu. MGTF buleh support dr segi verification & validate genuine of the classes so that x der la sesaper jer buleh letak kelas dia.



Ader byk medium utk link kan listing tu. Aku pernah join Mudah.com dan dlm masa sebulan byk jgk la dpt inquiry call. Dan aku pernah terbaca dlm MGTF forum (ehmmm ..lamer dulu la ..sebelum kena delete hu..hu..) psl listing kelas ni tp tu utk members MGTF dan lay man yg x pernah kenal MGTF x kan la dia buleh search terus MGTF web. Dia mesti akan type “Taekwondo class/selangor atau taekwondo selangor” …so pandai2 la search engine tu nk bawak dia kemana.


So aper yg aku boleh contribute? Aku akn mulakan data base aku sendiri. Start dgn mtk kengkawan update kn kelas2 diaorang dan aku akan publishkan dlm blog ni dan web DTA dibawah title ‘List of Taekwondo Class in Selangor” . So bila sesaper key in Taekwondo List atau Taekwondo Selangor atau Taekwondo Class sure diaorang akan terlink ke title tu.
So amcam kengkawan? Email la kt aku list kelas list of classes yg mana aku tahu dulu …contohnyer Subang – Aku, Gombak-Adam, Shah Alam-Eizam, Rawang-Noordin, Tg.Malim Ewan/Pertama, Sepang/Bangi -Rodzi, PJ-Khaldun dan ramai lg la .

8 comments:

Anonymous said...

betul tu...dah buat brainstorm kat PD, katanya nak issue booklet dalam bentuk cd. haram pun takda...perabih duit je

Sarah Shafawati said...

tol tu.. nanti bg kat saya, saya key in kan... skali ngn biodata instructor.. sy nak wat mcam2 ni tp info tadak susah sket..

PERTAMA TAE KWON - DO MGTF said...

SALAM..
PERTAMA SEKALI SY NAK UCAPKAN TAKZIAH BAGI PIHAK KAMI SAUDARA2 DRP PERTAMA TKD TG MALIM ATAS KEMBALINYA AYAH ASMIR KE RAHMATULLAH...MUDAHAN ROH BELIAU DI CUCURI RAHMAT...
SIR DIN INSYAALAH DOAKAN USAHA KAMI AKAN BERHASIL...KITA AKAN REUNITE MGTF CLUB MENJADI 1( SATU )

E1@PERTAMA

Adam A. said...

1st :
Salam takziah buat Asmir. Pelbanyakkan doa utk perjalanan ayahanda di rahmahtullah.

2nd :
Idea utk list tu amatlah disetujui. Kalau MGTF takde, kita ada2kan dalam blog masing2. Sekurang2nya kita support di antara satu sama lain dan tidaklah mengharapkan org lain.

Apa macam rakan2ku yang lain? Buat suatu blog yang baru, listkan semua instructors, dojang dan upload sebarang aktiviti yang dijalankan tak ubah macam konsep martial arts community.

Kita create komuniti kita sendiri dan kita boleh berpegang teguh antara satu sama lain.

Hidup Din!

misytaq said...

boleh sy tau kelas taekwando di bandar baru bangi kat mana?

Anonymous said...

kelas adult dekat rawang ada? for blackbelts ke

Unknown said...

Kelas taekwondo dkt subang are mana ye? Blh bagi Number fon tk kle sape2 tahu terima kasih.

Unknown said...

*area