24 October 2008

Audit 5's

Semalam opis aku kena audit lg. Masuk yg ni dah 7 kali ader audit dlm 2 bulan ni. Start ngan General Motor dtg buat assesment, dtg pulak Nissan & esokan nyer Suzuki pulak dtg audit. Rehat sekejap Proton pulak mintak nk buat mentor program..nak kena audit jugak. Pastu Perodua pun nyibuk nk dtg audit gak. Last sekali dan yg paling penting .. CB kitaorg iaitu TUV audit utk recertification. Kali ni HQ punyer org pulak dtg utk audit 5's.



Aku x tahu la naper giler2 preparation yg kitaorg kena buat utk audit ni. Tapi company aku ni memang famous dlm bab2 preparation last minute ni. 5's ni memang la tetiap hari kitaorg kena buat cumer kali ni memang detail giler. Sampaikn aku punyer drawer utk stationeries pun diaorg nk tersusun. Aku punyer bengang so aku potong PVC tu buat template dan letak dlm drawer aku utk letak stationeries ...hasil nyer?..mcm kt atas dan end-up ngan drawer aku tu dijadikan sample utk benchmark kt semua drawer ..hu..hu..marah org lain kt aku ..





So ptg semalam result yg kitaorg dpt ialah Silver. Setakat ni company yg paling bagus 5's pun dpt bronze jer...(sbg perbandingan..klau nk dpt Gold kilang tu bersihnyer sampaikan klau nk makan nasi buleh terus makan atas lantai tu x yah pakai pinggan..hu..hu..). Kira berbaloi la preparation yg kitaorg buat utk seminggu tu.
p/s: korang tau ke aper dia 5's tu...bg yg keje kilang tau la..Seiri, Seiton, Seiso, Seiketsu & Seisuke, ..tp aku selalu tambah S yg ke-6 iaitu ..SOROK .....ader sampah jer sorok bawah meja org lain hu..hu..

No comments: