23 October 2008

Kelas PSIS..

Semalam aku amik half day coz aku ader kelas kt PSIS. Plan nyer kelas tu dr kul 2pm – 6pm so aku dpt cover 4 jam la. Save traveling cost aku. So pg2 tu aku masukkan kicking target dan equipment training aku ke dalam keta coz krg x spt dah nk singgah umah dr opis krg.


....ding-dong2 kul 12 lebih br aku buleh gerak dr opis. Nasib baik jln x jem sgt ...kul 1.10pm aku berenti mkn kt Bandar Melawati ..restoren yg aku berbuka ari tu. Aku mkn ala kadar jer coz takut mengantuk drive nanti.



Dlm tersengguk-sengguk tu aku sampai gak ke PSIS. Penyelaras Ko-Ko yg baru dah tunggu aku kt Dewan Syarahan Utama. Bebudak aku x nmpk btg idung lg. Dekat kul 2.30pm baru la ader budak sampai. So aku pun bukak la boot keta nak amik beg aku. Tp cari2 x jumpa pun beg tu…laaaa aku tertinggal ke?. Dah sudah…mcmn la aku nk ngajar ni …uniform pun x bawak?. Cinabeng tul…x kan la aku nk patah balik..


Aku terpaksa la bgth bebudak yg ari ni aku nk ngajar teori so x yah pakai uniform (hu..hu..x nmpk la padahal aku yg tertinggal uniform ..). So aku ngajar la teori sambil diaorg duk atas lantai kt bawah pejabat pentadbiran . Aku bgth lagi ..kelas teori aku x perlukan dewan kuliah coz nanti ader practical terus masa aku ngajar. Padahal aku x spt nk tempah dewan kuliah ..hu..hu..

Nak cukup kn 3 jam tanpa latihan biasa? Aku isi la kelas ari tu dgn explaination psl warm-up (30min), basic movement (20min), sejarah (20min ..x leh lamer nanti bdk lelap), self-defence (40min) dan pattern (60min). Tu pun x sampai kul 5 dah ader yg kena balik coz ader urusan lain.
So ari tu utk first time dlm idup aku ..aku ngajar TKD dlm “uniform” opis ..seluar slack & kemeja ..hu..hu…

No comments: