19 October 2008

UTM class

Pegrhhh sedar x sedar hr ni hr ke-7 blog aku bersawang. Ntah la ..sebab bizi ke atau sebab malas aku pun x tahu. Tp one thing for sure ....memang the whole week hr tu aku memang x der masa langsung nk update blog ni . Klau spt pun aku akan tgk total hit (baru achieved 10k lebih hu..hu..) dan intai2 saper refferel dan jengah blog org umah dan kengkawan dan student aku ..



17/10/08-Jumaat



Kelas UTM baru start balik lepas seminggu stop coz aku hantar 10 org ke kejohanan TKD di UTM Skudai. Alhamdullillah budak2 aku dpt 1 perak dan 5 gangsa. Aku x expect sgt pun coz diaorg naik jer cuti raya terus pegi tournament. Aku pun patutnyer plan ngan Master Chee utk pegi JB sambil2 lawat family arwah Zainol (student aku kt UTM 93-96).


So mlm tu aku bawak family aku sekali coz jalan jem teruk ..x spt nk patah balik hantar org rumah aku. On da way kt Bangsar Endry call tanya aku kt maner coz jam dah 9.30pm ..bebudak dah nunggu. Aku ckp aku sangkut dan aku suruh dia ker sesaper black belt yg ader utk amik kelas dulu. Mcm la diaorg ni x pernah amik kelas...kalau instructor terlambat amik la warm-up tu dulu. Biasa pun aku jarang amik warm-up. Kecuali kalau aku nk target ke abs @ flexibility @ endurance training baru la aku amik warm-up. So setakat aku sampai lewat 20-30 minit just nice la utk diaorg abiskan warm-up.



Bila aku sampai aku tgk ader 6 org jer campur ngan budak baru 2 org (dah 2 bulan join) . Srg tu aku baru jumpa masa puasa hari tu dan aku tgk budak ni dah ader bukan setakat basic .. so aku buat2 la tanya dulu ader masuk aper? Dia cakap x der aper2. OK la kalau gitu aku cakap....tp spt aku bgth dia ...aku ni baru jer 23 tahun dlm martial arts. 2-3 langkah dia masuk ke kelas aku aku dah buleh baca level dia setakat mana so terpulang la nk bgth ke x cumer aku pesan kt dia ..what ever yg dia ader tlg jgn buang dan dtg tlg bawak "cawan" kosong ke kelas aku!.



So mlm tu budak tu ader lg. Dan srg member dia terlepas cakap yg budak tu dah blackbelt WTF!. Aku x terkejut coz aku pun nmpk dia ni mmg bukan setakat senior belt.



Point kt sini....buat per nk cover2. X menguntungkan sesaper pun. Bukanyer aku x kan ngajar dia klau dia bgth dia black. Nak tunjuk low profile?..elok la tu tp cara tu x kena la. Dan x fair bg bdk yg betul2 junior coz klau aku tersuruh sparring kn naya jer la budak junior. Dan merugikan dia pun coz aku akan anggap dia white belt so dia kena start dr beginning balik. so saper yg rugi?

No comments: