03 October 2008

Raya ke-2

Satu family bangun lmbt hr ni. Sepatutnyer pg2 lg kitaorg tolak ke Seremban umah Uwan org umah aku. Last2 kul 12 lebih br tolak.
On da way kuar dr Taman , aku terserempak ngan Din Cina ngan superbike dia. Dia baru sampai dr Tampin..patut la kt umah dia td aku ternmpk keta dia ader. So ptg krg la aku ckp nak beraya.
Highway jem sikit tghari tu ...ramai nk balik Seremban/Melaka kot. On da way anak2 aku bising lapar ..ye la dr pagi x mkn proper. Nak berhenti R & R ramai lak org so aku singgah kt Petronas jer la beli Dunkin Donats. Aku sampai umah uwan kitaorang kt Tmn Perwira dlm jam 1 lebih. Elok la mkn tghari terus. Biasanyer setiap kalai raya aku akn turun Seremban utk jumpa pakcik2 belah org umah aku. Diaorng biasanyer kumpul kt Tmn Perwira tu so x yah nk jln byk la. So bila aku sampai Pak Teh dah ader , Mak Tam lak mmg tgl situ. Dr umah uwan tu kitaorg jln kaki jer ke umah Mak Lang & Cik Jah kt belah tu jer. Syamil kt umah Mak Lang dah pewai dah so aku tglkan jer dia atas sofa dan aku pegi umah Cik Jah. So dpt la jumpa 5 org pakcik kt situ. Sambil lawat baby Azura anak Mak Lang yg baru lahir. Pakcik2 lain aku tunggu diaorang dtg umah mak mertua aku la minggu depan.
Aku msg Kamarul (member lamer Sony) coz umah dia kt Ampangan tu jer. Ingat nak singgah la. Dia reply dia beraya kt Serawak tahun ni umah wife dia. Mak Su aku kt Tmn Dusun Nyior tu plak aku msg tp x reply. Dia ni berprotokol sikit ..klau x inform susah sikit la. Aku nak inform awal2 takut x jadi. So x berani la aku nak terjah jer umah dia. Nantila aku dtg balik ngan adik2 dan sepupu aku.
Aku plan nk balik before Asar tp sedar2 dah kul 5 lebih. Aku belah dr situ kat kul 5.30pm dan sampai Subang kul 6.45pm. Highway clear. On da way aku singgah lagi kt Petronas. Nak dijadikan citer masa aku nk isi minyak tu aku ternmpak org dok melambai kt aku. Tgk2 ruper2nyer si Asmir . Dia on da way balik dr Melaka ngan moto dia. Aku terus amik baju F-1 yg aku beli kt Bandung yg asyik x terbagi kt dia jer dan terus bagi kt dia. Punyer la jauh nak bg baju tu padahal umah bukannyer jauh sgt.
Balik2 tgk Hazley srg2 kt depan umah. Aku tanya si Din tu kemana? Hazley cakap dia balik Kelang plak. So aku lepak jap ngan Hazley jer la. Mlm tu Khairil (jiran aku) call dr KB. Dia tanya rumah Zafrul kt Jln Telipot. Lepas bg plan ala kadar (coz aku x ingat no rumah dia) aku suruh dia try cari la keta Zafrul tu...landmark lain aku x der. Jiran2 aku kt lorong 13B ni memang ramai dr Kelantan dan klau aku balik aku akn organise reunion kt KB he..he.. Tahun lepas aku x balik so x der la reunion dan tahun ni pun samer la jgk. Diaorg tunggu aku organise gak tu.
Mlm..perut berkeroncong ...Syira bising ajak keluar...huhh tetiap mlm nak keluar jer budak ni. So aku bawak diaorg ke Restoren Arafah kt Mah Sing. Sampai sana Syira terlelap ..si Syamil lak yg melantak.

No comments: