21 October 2008

Tendang

X perlu la aku rasa utk aku elaborate lagi pasal kes kt sekolah kt Perlis tu ..kes pelajar tendang cikgu!.



Aku pernah buat entry pasal kena tendang ni masa awal2 blog aku beroperasi (tajuk Penyepak-archieve 16/8/05). Tapi kes tu totally diferent. Aku citer pasal aku kena sepak ngan cikgu aku sebab aku terpijak rumput kt sekolah!. Aku x der la marah sgt ke cikgu tu coz aku yg salah tp dlm pada tu aku terasa jugak coz byk lagi cara lain utk tunjukkan aku salah hu..hu.. Tapi as a student aku terima jer apa2 yg cikgu buat ...lg pun masa tu mana ader mak-bapak yg saman cikgu.
Tapi kes kt Perlis ni memang melampau!. Pastu siap kena seminggu gantung sekolah jer ke sorang budak yg tendang cikgu dia tu. Apa ke jadahnyer denda gitu jer? Nampak sgt yg jatuh hukum tu letak kan cikgu tu kt level mana!. Kalau aku la yg jatuh hukum ...aku akan kumpulkan semua geng2 pelajar yg serang cikgu tu... ikat kt tiang bendera sekolah dan masa perhimpunan panggil semua cikgu dan mak-bapak pelajar tu dan srg2 bagi penyepak sebijik dua ke semua pelajar tu!. Lepas tu mak-bapak budak tu pulak kita ramai2 sepak coz x pandai didik anak.
Clearly pelajar tu memang x layak utk dipanggil PELAJAR so tpt diaorng bukan kt sekolah dah. Kalau cikgu yg ngajar diaorg (x kirala apa alasan sekali pun!) boleh diaorg buat gitu aku x tahu la kalau besar nanti aper yg diaorg buleh buat ke masyarakat.
So ...tpt yg paling sesuai utk pelajar2 samseng tu ialah kt sekolah Henry Gurney (jgn gi hantar ke sekolah Jln Gurney plak!..). Tgk kt sekolah tu diaorang berani x tendang cikgu diaorang!. X pun ...hantar bebudak ni ke tournament2 TKD ke Karate ke biar dia rasa mcmmn kena sepak.




Aku malas la nk komen lebih2 nanti emotional plak. Cumer being a cikgu (cikgu TKD la..) aku memang hari2 jumpa pelajar aku dan x terbayang aku kalau ader pelajar aku yg mcm ni. Setakat ni Alhamdullillah , pelajar2 aku x der la yg berperangai mcm ni walaupun hari2 aku ajar diaorg utk menendang hu..hu.. Tapi kalau ader yg terfikir nk tendang aku try la tengok hu..hu..

No comments: