02 October 2008

Raya pertama-extended

Date : Raya pertama lagi..
Jam : 4.10pm
Aku keluar basuh keta coz kejap lg nk ke Bukit Jelutong. Segan la aku masuk area elit tu ngan keta berlumut. Masa kuar aku nmpak jiran ku Hazley baru balik. Laaa..mati2 aku ingat kn dia balik Kelantan. So tahun ni aku ader member la dan aku ngan dia jer yg x balik kg kt taman aku tu..hu..hu.. Aku bgth dia krg aku singgah.
Kul 4.30pm aku gerak ke Bukit Jelutong utk ke rumah Master Amir. Member lamer aku siMat Noor msg aku masa aku nk keluar td ..ajak ke rumah dia kt Gombak. Aper daa aku tanya dia dr pagi coz aku nk gi rumah dia tghari td tp senyap jer. Ni ptg2 baru nk msg. So aku bgth dia lepas kul 5 aku call balik. si Maarop plak senyap terus so confirm la tu dia x nk jumpa aku tahun ni. X per la nk buat camner kn? Kekadang tu memang kiter yg lebih2 nk jumper kengkawan lamer...kengkawan x der per pun. That's the beauty of friendship...hu..hu..
Aku x pernah masuk ke dalam Bukit Jelutong punyer area. Setakat kt kapal layar Guthrie tu biasa la. Tapi cam biasa ..aku redah jer lg pun x kn la x der signboard kn?. Aku pun cari la Jalan Birai. Jumpa mcm2 jalan ..Jln Serambi la ..Jalan Tingkap la ....x jumpa pun Jalan Birai. Dah 15min pusing2 aku dah almost give up so aku plan nk tanya budak Petronas tu jer coz td aku nmpk Petronas kt dlam tu. Baru nk sampai Petronas aku ternampak signboard Jalan Birai kt belah kiri aku. Aku masuk dalam dah satu hal ..byk tul roundabout ..nk kena cari plak Jalan U8/71. Plan nk tanya guard td tp laju jer guard tu suruh aku masuk..x spt aku nak wind down cermin keta aku utk tanya. So aku redah amik kanan dan tgk2 Jalan U8/71 tu dah kt depan aku.
Aku sampai rumah Master Amir jam dah 5 lebih. Aku tgk x der org pun kt rumah dia ..eh aku tersilap hari ker?. Aku check balik sms yg Master Amir bg ..betul hari ni lepas kul 4ptg. Skrg dah kul 5. Silap rumah ker?.Tgk Accord Master Amir ader kt porch tu so betul la rumah dia. Tapi aku dah sampai depan rumah x kan nk patah balik kot?. Aku ingatkn dia buat open house. Segan plak la weh.
Aku masuk rumah dia ader la tetamu 2-3 org. Kira ok la coz klau ramai kn aku plak mati kutu. Wife Master Amir peramah tul so wife aku x der la boring sgt. Terkejut gak aku wife dia boleh cakap Melayu dgn lancar ....selama ni aku ingat kn dia communicate dlm English jer ..hu..hu.. aku lak malu sendiri. Aku tanya Dato' dah dtg ke belum? Master Amir jawab belum ..malam kot. Klau Dato' dtg sekali elok gak. X pernah lg aku beraya ngan Dato'. Tapi Master Amir bgth aku Master Chee dah dtg td. Laaa...dia x cakap pun nk dtg ..klau x boleh saing. Tp aku plak x bgth Master Chee yg aku ader sini mn la dia tu tahu.
Lepas mengketedarah Mee Kari aku pun mintak diri...jam dah 6.30pm. Plan nk ke rumah Mat Noor plak lepas ni.
Aku sampai umah dah dekat kul 7. So aku kansel nk ke rumah Mat Noor tp aku singgah rumah Hazley. lgpun org rumah aku belum melawat wife Hazley lg. Wife dia tgh x sihat. Aku pesan kt Hazley jgn prepare aper2 coz aku x nk nyusahkan dia. Selamber jer dia jawab .."memang x der aper2 pun .." hu..hu. Maghrib aku balik rumah ....mlm tu plan nk ke rumah Abg.Mokhtar (Pengerusi Taman aku..) dan ke rumah geng2 otai kt lorong aku. Geng2 otai ni ialah geng2 abg2 yg memang dah berkampung kt taman aku ni. Ader la 3 family yg memang dok beraya sini.
Malam- Syira dah start membebel dok tanya bila nak kuar... coz aku cakap td nk kuar. Dia dah kemaruk nk jalan la tu. Aku plak x der receive msg dr Abg.Mokhtar so malas la nk terjah jer mlm ni. Aku tgk kt luar rumah jiran2 otai pun gelap lagi so maknanyer aku x leh nk kemana la mlm ni hu..hu..
So nak pujuk dia aku ajak Syira kuar makan kt Mc.Donald. Dengar Mc.D jer terus senyap dia. So kul 9 lebih aku bawak family aku ke Mc.D Kota Damansara ...makan2. Aku lepak situ sampai jam 10.30pm. Sedih wooii..mlm raya pertama dah lepak kt Mc.D. Ni kt Selangor la...lain la klau aku dok Dublin ke? Czechkolavakia ker?.

No comments: