12 October 2008

Open House 2008

Sabtu-11/10/08



Aku ader 4 jemputan ke rumah terbuka hr ni. Plan aku ...pagi kul 10am ke rumah Uncle Ramli kt Kiara, tengahari kul 1pm ke rumah Fathir (mbr sekolah org umah aku), kul 3pm ke umah Eizam kt Jln Kebun dan last sekali umah Noordin maybe kul 6 ker.




Tapi pagi2 tu org umah aku kena gi visit mbr dia yg tgh sakit kt Kota Damansara so aku pun amik peluang ni utk settlekan monthly report aku yg nk kena submit semalam!...so aku rush ke opis kejap utk check email. Sepatutnyer mlm tadi diaorg email kt aku report2 ke gmail aku so aku buleh compile dr rumah jer. Tapi sampai ke pagi aku x terima apa2 .. Aku kt opis sampai kul 10.15am. Baru 15min dok Syira dah call tanya aku nk balik kul brp coz Uwan dia nk kuar (aku tglkan dia ngan Syamil umah mak mertua aku jap). So no choice aku kena rush balik sebelum anak2 aku kena tgl dlm post box!.


Kul 10.45am aku amik anak2 aku dan bwk balik umah. Report still x siap.....pening aku. Bulan ni aku plak yg kena compile dan yg letihnyer aku kena tunggu report dr mbr aku kt Korea yg tgh buy off jig utk MPV Proton. Dia yg x bg2 lg ni.



Aku call org umah aku bgth dah x spt nk ke rumah uncle kt Kiara tp dia nk pegi jugak. Aleh2 aku kena amik dia kt Kota Damansara. Dari sana kitaorg terus ke Jalan Kebun coz aku ikut Kesas. Plan nk ke rumah Fathir pun terpaksa kansel coz malas aku nk masuk S.Alam balik. Aku sampai umah Eizam dlm kul 2 lebih. X susah nk cari rumah baru dia ni coz aku familiar area Jln Kebun & Bukit Kemuning tu. Masa aku sampai ader la 2-3 org student dia yg aku kenal. Dan mcm biasa la ..kita ni kan senior so aku tunggu jer la diaorang dtg salam. Ader yg dtg salam la ..ader gak yg jeling2 dr jauh jer. X kenal aku kot coz aku x pakai sut judge hu..hu..
Aku dok kejap Faizal & Kheirul sampai. Ader la teman nk borak. Aku dok sana sampai kul 3.30pm. Panas sgt coz kawasan tu kawasan baru ..anak aku dah x tahan so aku mintak diri nk ke rumah Noordin plak. Aku target sampai umah Noordin dlm kul 5 gitu.
Aku kuar Kesas hujan dah start. Dan masuk jer hiway Subang nk ke Ipoh ribut plak dtg. Aku x nmpk jalan langsung ..nk berenti x bleh ..takut pokok tumbang ..nk patah balik nak ikut mn? so nk x nk terpaksa la aku jalan pelan2. Dgn org rumah aku dok bising ....sampai aku suruh dia diam dan baca la surah aper yg patut ..ader gak pekdah nyer ..coz dah x bleh buat aper...
Nasib baik aku spt sampai tol Subang ..so aku masuk tol (kira aku patah balik la krg ni) utk cari rest area. Lega giler aku spt sampai kawasan tol tu. Aku rest kt sana sampai la kul 5. Ribut dah reda so aku redah masuk jln airport lamer. Hajat hati aku nk lalu GCE la ke Rawang coz nk patah balik jln dah jem kt hiway tu. Tapi aku turun jer ke jln airport aku nmpk jln dah jem. Tapi belah sana x der keta. Aku suspek mestiader accident kt depan ni.
Dlm 100 meter aku nmpk satu lori dah tersadai kt tgh divider tp x der la teruk sgt. Pastu keta bomba sampai tp x berenti kt situ . Rupa2nyer kt depan jln dah sangkut coz satu pokok dah hempap satu Waja. Pokok tu melintang jalan dan aku tgk keta Waja tu dah jadi Proton Arena ..dah separuh body dia ader kt bawah btg pokok tu. Driver dan bhg depan elok jer x terusik. Aku rasa driver dia spt keluar tu.
Lepas area tu jln dah x jem tp aku kesian tgk keta yg dtg dr arah Subang Perdana ..coz depan tu nanti akn jem teruk.
Aku sampai umah Noordin kul 6. Aku x lamer kt sana .....kul 6.40pm aku balik. On da way Syira spt tanya aku restoren Golden Cow. Dia mmg dah lamer nk singgah restoren kopitiam ni sejak aku bwk dia breakfast 2 bulan lps. So alang2 dah lalu situ aku singgah la kejap perkena roti goreng dan green tea blended dia. Kira OK la klau saper2 nk try kedai ni.
Aku sampai umah jam 9 lebih....pewai ..semua tido awal. Anak2 aku dok layan astro.
Tapi tetiba aku dah x dgr suara diaorg ...aku kuar tgk tv srg2 . Aku intai ke luar rupa2 nyer Syira & Syamil dok seronok main api dpn umah Hazley. Aku terus kuar panggil diaorg balik. Syira dok asyik jawab "kejap..kejap..".
Sekali dua ok lagi ..tp dah 4-5 kali aku panggil (dah kul 12 dah) x balik2 gak so aku turun aku kunci gate.
Aku dok tunggu bdk2 tu balik dan nk dgr diaorg melalak tp x balik2 gak. Aku plak yg makin geram tgk diaorg makin dok main2 dgn api dpn umah Hazley tu...x der rasa nk balik langsung. Aku risau motor yg dipark kt tepi tu jer. Aku pun amik rotan dan terus turun ke bawah. Aku sembunyikan rotan tu kt tepi gate sambil bukak balik kunci gate tu. Syira macam tau2 plak aku tgh marah dia nmpk aku jer terus tarik tgn Syamil balik. Pastu balik lak terus lari naik ke atas. Aku plan on da way diaorg lalu dpn aku aku nk bagi selibas dua ngan rotan tu. Tp diaorg mcm tau lak kt tepi tu ader rotan.
So x spt la aku nak bagi. Aku naik kt atas aku cari Syira x der. Rupa2nya dia sembunyi dlm selimut tepi org umah aku. Patut pun aku x nmpk. Aku suruh dia turun sambil aku pegang rotan. Tau lak takut ....aku lak bila dah mcm tu x sampai hati la pulak nak pukul. So aku suruh dua beradik tu basuh kaki dan suruh tido dan seminggu aku denda x leh kuar rumah.
Esok tu Syamil demam....x tahu la sebab takutkn aku mlm tu ker atau sebab dia dok main api tgh2 mlm tu.

No comments: